فوت و فن خرید هدیه برای آقایان بر اساس ویژگی شخصیتی شان

به گزارش صبحانه،هدیه دادن به نظر ساده و بی‌دغدغه می‌آید اما وقتی در بطن ماجرا وارد می‌شویم تازه می‌بینیم یکی از کارهای سخت و پیچیده است؛ از این نظر که معمولا نمی‌دانیم آن چه به عنوان هدیه در نظر گرفته‌ایم مورد پسند هست یا نه؟ متاسفانه مردها کمتر شانس کادو گرفتن پیدا می‌کنند، پس لازم است برای خرید هدیه باب میل‎شان کمی دقت بیشتری به خرج دهیم. یکی از بهترین کارهایی که می‌شود برای راحت‌تر کردن مراحل تهیه کادو انجام داد، شناختِ روحیات‌شان از جنبه روان شناختی است. واقعیت این است که برخلاف خانم‌ها، هدیه آقایان هرچه کاربردی‌تر، جذاب‌تر! با تمام این تفاسیر بیایید چند نمونه از هدایایی را که تجربه نشان داده مردها در 99 درصد موارد عاشقش می‌شوند، با هم مرور کنیم.
 
 پیشنهادهایی برای تزیین کادو 

می‌دانید چه چیزی هدیه شما را خیلی خاص می‌کند؟ شیوه کادو پیچیدن شماست که ارزش هدیه شما را صد چندان می‌کند. وقت و انرژی که شما برای کادو کردن صرف می‎کنید، هرکسی را خوشحال و ذوق زده می‎کند. این که شما چقدر برای کسی که به او هدیه می‌دهید ارزش قائل هستید یا دوستش دارید ممکن است در ظاهر هدیه شما خلاصه شود. با این ایده‌های خلاقانه و زیبا با هر چیزی که در خانه دارید هدیه خود را کادو کنید و مطمئن باشید که با خلاقیت و ابتکار می‌توانید بهترین هدیه های زیبا را به کسانی‌که دوستشان دارید بدهید. نمونه‌هایی از ایده‌های خلاقانه و زیبا برای تزیین هدیه‏های مردانه را در این عکس‌ها ببینید و از آن ها الهام بگیرید و هدیه تان را متفاوت کنید.
 
برای خجالتی‎ها 

آن ها خیلی کم صحبت می‌کنند و هنگامی که مورد سوال قرار می‌گیرند، کوتاه‌ترین جواب ممکن را می‌دهند. اعتماد به نفس‌ این افراد گاهی پایین است و معمولا موقع ایستادن سرشان را پایین می‌اندازند. چون افراد خجالتی و کم‌حرف به خوبی نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، هدیه گرفتن حس خوبی برایشان ایجاد می‌کند. افراد خجالتی و کم‌حرف به فعالیت‌های گروهی علاقه‌ای ندارند، در جمع احساس راحتی نمی‌کنند و بیشتر اوقات خود را در تنهایی می‌گذرانند؛ از این رو اگر می‌خواهید مناسب‌ترین هدیه را به آن ها بدهید کتاب مورد علاقه شان را به آن ها هدیه بدهید. موزیک پلیر یا هندزفری هم می‌تواند هدیه مناسبی برای این گروه باشد چون معمولا به موسیقی هم علاقه زیادی دارند و اغلب در تنهایی موسیقی گوش می‌دهند.

برای افراد ولخرج  

ولخرج‌ها افرادی هستند که نمی‌توانند در برابر خرج کردن پول مقاومت کنند و بدون هیچ حساب و کتاب و مدیریتی پول‌شان را خرج می‌کنند. این افراد هیجان پول خرج کردن را به امنیت مالی ترجیح می‌دهند، هدیه‌ای که این هیجان را در آن ها ایجاد کند، می‌تواند آن ها را خیلی خوشحال کند؛ مثل یک دسته گل بزرگ، قاب عکس و وسایل تزیینی جالب و شیک و حتی یک شکلات خوشمزه با بسته‌بندی خاص. هدیه‌ای با اندازه بزرگ‌تر و تعداد بیشتر آن ها را بیشتر از یک کادوی کوچک گران‌قیمت و ارزنده خوشحال می‌کند. هرچه بسته‌بندی و تزیین کادویی که به او هدیه می‌دهید شکیل‌تر و تجملی‌تر باشد، او هیجان‌زده‌تر خواهد شد.
 
برای افراد ساده و بی‌ریا

شخصیت‌های ساده و بی‌ریا، خوش‌بین و مثبت‌اندیش‌ هستند و روح زندگی در آن ها جریان دارد. این افراد معمولا اشخاص صادقی هستند و کمی تا اندکی هم زودباور. آن ها چون با آن چه هستند راحتند، نیازی به چیزهای اضافی برای خوشحال بودن ندارند. درواقع خوشبختی و شادی را در درون خود جست‌وجو می‌کنند. این افراد از آن جا که همه چیز را ساده می‌گیرند، تقریبا از هر چیزی که به‌عنوان هدیه دریافت کنند خوشحال می‌شوند، بنابراین لازم نیست سراغ هدایای خیلی خاص و جذاب بروید. هر آن چه فکر می‌کنید دوست دارند از خوردنی‌ها گرفته تا پوشیدنی و لوازم کار و منزل را می‌توانید به آن ها هدیه دهید و نگران هم نباشید.
 
برای افراد سختگیر و جدی 

شخصیت‌های سختگیر و جدی در زندگی‌شان یک خط ثابت را انتخاب کرده و از این شاخه به آن شاخه پریدن پرهیز می‌کنند. دایما دیگران را ارزیابی کرده، مسائل را پیش‌بینی می‌کنند و خیلی اهل ابراز احساسات نیستند. بنابراین برای خرید هدیه سراغ وسایل فانتزی، جالب و جدید نروید. اگر فرد اهل ورزش است یک وسیله ورزشی، اگر اهل مطالعه است یک کتاب، اگر به انجام کارهای فنی علاقه دارد یک ابزار کارآمد، اگر به دنیای هنر علاقه‌مند است یک اثری هنری و اگر به حوزه دیجیتال علاقه‌مند است یک وسیله دیجیتالی به او هدیه دهید. بهتر است برای این فرد سراغ پوشیدنی‌ها نروید چون ممکن است سلیقه شما را نپسندد و هدیه‌ای که به او می‌دهید آن‌طور که باید او را خوشحال نکند.
 
برای حسابگرها 

زیاد پول خرج کردن، افراد حسابگر و خسیس را مضطرب و نگران می‌کند. هنگام هدیه دادن به این افراد بهتر است سراغ هدیه‌های خیلی گران‌قیمت نروید به این دلیل که اولین چیزی که بعد از گرفتن هدیه به ذهن آن ها می‌رسد این است که حالا چگونه هدیه‌ای را که او به من داده است، جبران کنم و این موضوع شیرینی گرفتن هدیه گران‌قیمت را به کام آن ها تلخ می‌کند. گرفتن وسایل کاربردی می‌تواند برای این افراد مناسب باشد؛ بنابراین می‌توانید سراغ محصولات آرایشی، بهداشتی، لباس، کیف، کفش و لوازم کاربردی منزل بروید چون در این صورت با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم به او هدیه‌ای داده‌اید و هم او را از این که خودش برای خریدن آن چیز هزینه کند، نجات داده‌اید. دقت کنید آن چه می‌خرید حتما مورد نیاز باشد چون افراد حسابگر از این که چیزی غیرقابل استفاده جایی بماند، اصلا حس خوبی ندارند. به‌هیچ‌وجه سراغ وسایل تزیینی مثل مجسمه نروید.
 
برای افراد خودنما 

توجه‌طلبی زیاد و افراطی بارزترین ویژگی شخصیتی این دسته افراد است. این گروه رفتارهایی نمایشی، برون‌گرایانه و پررنگ و لعاب دارند. آن ها هیجانی و تحریک‌پذیرند و همواره با خودنمایی، دلربایی و عشوه‌گری تلاش می‌کنند در کانون توجه قرار بگیرند. بنابراین خودنماها از هدیه‌ای خیلی خوش‌شان می‌آید که توجه‌طلبی آن ها را تامین کند. نحوه دادن هدیه هم برای این افراد مهم است. اگر می‌خواهید در هدیه دادن به این افراد سنگ‌تمام بگذارید، سعی کنید آن ها را به بهترین شکل غافلگیر کنید. اگر سورپرایزتان در حضور دیگران باشد که فوق‌العاده است. هدیه‌هایی از نوع پوشیدنی و تزیینی هم مورد پسند این دسته افرد است به شرط این که مدل و رنگش به چشم‌شان بیاید. ست اصلاح مردانه و اگر هم عطر مدنظرتان است، بوهای گرم و تند را انتخاب کنید یا یک ساعت مچی با صفحه‌ای بزرگ و طرحدار هدیه بدهید!
 
برای افراد مهربان 

محبت و عشق ورزیدن به دیگران بالاترین ایده‌آل افراد مهربان است. معمولا برون گرا هستند و در اجتماع حضوری فعال دارند. شخصیت‌های مهربان هرگز تاریخ تولد عزیزان و دوستان‌شان را فراموش نمی‌کنند، اگر هدیه‌ای که دریافت می‌کنند نشان‌دهنده این باشد که طرف مقابل‌شان وقت و انرژی زیادی برای تهیه آن صرف کرده احساس خوشایندتری در آن ها ایجاد می‌شود. اگر فرد مد نظرتان اهل هنر باشد، می‌توانید یک اثر هنرمندانه برایش بخرید. اگر اهل موسیقی، فیلم یا تئاتر است یک اثر به‌روز و باب سلیقه او و شاید هم بلیت یک کنسرت، فیلم یا تئاتر می‌تواند خوشحالش کند. اگر اهل کتاب و کتاب خوانی است، می‌توانید یک کتاب در حوزه مورد علاقه‌اش به او هدیه دهید. اگر اهل ورزش یا فعالیت خاصی است محصولی در این باره حتما به مذاقش خوش خواهد آمد. برای این دسته افراد، تفکر پشت هدیه بیشتر از آن چه هدیه می‌گیرند اهمیت دارد؛ بنابراین از دادن کارت هدیه و وجه نقد به‌عنوان هدیه به این افراد خودداری کنید.
 
برای افراد سرزنده 

این ها افرادی هستند، برون گرا با روابط اجتماعی بالا. آن ها در جمعی که پر از افراد گوناگون است به‌راحتی وارد شده، خود را معرفی می‌کنند و با آن ها صمیمی برخورد می‌کنند. افراد سرزنده و شاد همواره با مردم در تعاملند و دوستان زیادی دارند. طبیعتا این دسته افراد از گرفتن هدیه خیلی خوشحال می‌شوند، مطمئن باشید هدایایی که کودک درون آن ها را فعال‌تر می‌کند مثل عروسک شخصیت‌های کارتونی، اسباب بازی‎های فکری یا مناسب بزرگ سال؛ مثل ماشین یا هلی‌کوپتر کنترل از راه دور، بازی‌های رایانه ای  و لوازم تزیینی نوستالژیک آن ها را خوشحال‌تر می‌کند. اگر از پوشیدنی‌ها می‌خواهید هدیه‌ای برای‌شان تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سراغ رنگ‌های شاد بروید؛ مثلا یک ست کیف و کفش یا یک کلاه و شال‌گردن با رنگی خاص و منحصربه‌فرد. همچنین یک تابلوی نقاشی از طبیعت، دوربین عکاسی و حتی لوازم جانبی گوشی موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوتر با رنگ‌های شاد هم می‌تواند هدیه مناسبی برای این دسته افراد باشد.
 
برای جسورها 

افراد جسور، افکاری رک و صریح دارند و احساسات‌شان را صادقانه ابراز می‌کنند. سختکوش و با انگیزه‌ هستند، از این رو بیشتر از هدایایی خوش‌شان می‌آید که برای رساندن آن ها به اهداف‌شان کارایی لازم را دارند. پس اگر می‌خواهید کادو بدهید؛ به او وسیله‌ای کاربردی مثل گوشی، لپ‌تاپ، فلش، کتاب و ... هدیه کنید. اگر شخص مد نظرتان ورزش یا هنر خاصی را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کند، هدیه دادن ابزاری که به کارش بیاید، بسیار او را خوشحال می‌کند. از آن جا که رک‌گویی یکی از ویژگی‌های افراد جسور است ممکن است فکر کنید کارتان کمی سخت است و هدیه‌ای که به او می‌دهید، باید مطابق سلیقه او باشد اما چون قدرت کنترل احساسات خود را دارند، زیاد نگران نباشید. یک فرد جسور حتی اگر از هدیه‌تان خیلی خوشش هم نیاید به‌گونه‌ای برخورد می‌کند که شما آن را حس نکنید.
 
برای خودشیفته‌ها 

خودشیفته‌ها خودشان را خاص و مهم می‌پندارند و انتظار دارند که خاص‌ترین هدیه را هم دریافت کنند. پس اگر می‌خواهید برای کسی هدیه بخرید که پرتوقعی و خودشیفتگی بارزترین ویژگی شخصیتی اوست، کارتان کمی سخت است چون تنها هدیه‌ای که کاملا مطابق با سلیقه او باشد و آن را در شأن خود بداند، خوشحالش می‌کند. اگر فرد کادو گیرنده در این دسته قرار می‌گیرد، ساعت اصل یا هدایای گران قیمت بهترین گزینه است. شخصیت‌های خودشیفته و پرتوقع همیشه در تلاشند بهترین‌ها و خاص‌ترین‌ها را برای خود فراهم کنند؛ برای همین تنها لباس‌هایی با برندها و مارک‌های خاص و گران و همچنین لباس‌هایی با جنس‌های خاصی مثل حریر و ابریشم آن ها را خوشحال می‌کند. یک عطر خاص با بسته‌بندی بسیار شیک هم می‌تواند گزینه مناسبی برای این دسته از  افراد باشد.
 
برای احساساتی‌ها 

مردهای رمانتیک، معمولا از روی احساس‌شان تصمیم می‌گیرند و به احساسات دیگران هم توجه می‌کنند، تمام تلاش‌شان این است که رضایت دیگران را جلب کنند. وظیفه‌شناسی هم یکی دیگر از خصوصیات آن هاست. خیلی زود تحت تاثیر موقعیت‌های ناراحت‌کننده قرار می‌گیرند، از این رو رعایت آداب هدیه دادن بیشتر از خود هدیه دادن برای‌شان اهمیت دارد. در واقع هدیه گرفتن برای آن ها بیشتر از این که جنبه کارایی داشته باشد، جنبه احساسی دارد، بنابراین روز تولد، مناسبت‌های مهم و سالگردها را حتما به یاد داشته باشید و دقیقا در همان روز هدیه‌تان را تقدیم کنید. بهتر است کنار هدیه‌تان یک شاخه گل یا یک دسته گل هم بگذارید یا در تزیین هدیه‌تان از گل طبیعی استفاده کنید. یک عطر خوشبو یا یک ادکلن معروف در کنار یک بسته شکلات یا یک سی‌دی از موزیک‌های کلاسیک و عاشقانه هم با توجه به روحیه لطیفی که این افراد دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

 

فوت و فن خرید هدیه برای آقایان بر اساس ویژگی شخصیتی شان

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط