معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس

به گزارش صبحانه،برند های نام برده البته شامل همه ی برندها نمی باشند اما تلاش شد تا برندهای معروف و جالب معرفی شوند.
 
Alfa Romeo   آلفا رومئو

شرکت خودرو سازی ایتالیایی در شهر میلان که در ابتدا به نام آلفا شناخته میشد .

ALFA مخفف Anonima Lombarda Fabbrica Automobili به معنای کمپانی خودروسازی لمبارد

می باشد.در سال ۱۹۱۵ فردی به نام نیکولا رومئو شرکت آلفا را خرید و نام خانوادگی خودر را به این این برند افزود .
 
علائم روی برند

صلیب سرخ با زمینه ی سپید که پرچم شهر میلان می باشد و دیگری تصویر یک اژدها در حال بلعیدن یک انسان می باشد که اشاره ای به جنگ های صلیبی دارد .


 معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس

Aston Martin  استون مارتین

استون مارتین شرکت خودرو سازی بریتانیایی که توسط لیونل مارتین تاسیس شد و به همین علت نام خانوادگی خود را بر روی آن نهاد .

لوگوی این خودرو ترکیبی از نام شرکت و بال پرنده می باشد که نمادی از سرعت می باشد.


 معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس

AUDI آئودی

نام موسس آئودی آگوست هورچ که در ابتدا شرکت خودرو سازی خود را هورچ نام گذاری کرد و پس از تاسیس شرکت جدید خودرو سازی خود معنی لاتین هورچ یعنی آئودی را برای شرکت خود برگزید.

پس از تلفیق چهار شرکت خودروسازی نماد چهار حلقه زنجیروار که هرکدام نشان دهنده ی یک شرکت می باشد تبدیل لوگوی این خودرو شد  که نشان دهنده ی متحد شدن شرکت ها می باشد.



 معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس

Mercedes-Benz مرسدس بنز

نام این خودرو همان  نام دختر موسس  شرکت بزرگ و با نام نشان مرسدس بنز می باشد .

نام این شرکت به معنای شادی آفرین می باشد.یعنی هدف آنها آوردن شادی و محصولات با کیفیت برای مشتری هایشان می باشد .

آرم این شرکت متشکل از  یک ستاره داخل یک دایره می باشد.ستاره نمادی است به معنای حضور مرسدس در خشکی و آب .
 

معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس 
 
TOYOTA تویوتا

در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شبیه به  یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌مي‌کند

نام این شرکت گرفته شده از نام خانوادگی موسس این شرکت می باشد .که تویودا نام داشت و به همین علت در ابتدا این شرکت را تویودا می نامیدند ،اما بعد ها به علت روان نبودن تلفظ این شرکت در یک نظر سنجی نام شرکت به تویوتا تغییر کرد که یکی از دلایل تغییر به این نام نحوه ی نوشتن لوگو می باشد .این لوگو با ۸ حرکت نوشته میشود و عدد ۸ عددی مقدس در فرهنگ ژاپنی می باشد.

 

معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس 

FORD  فورد

این نام هم مانند غالب برند ها برگرفته از نام خانوادگی موسس یعنی  هنری فورد می باشد .

هنری فورد علاقه ی زیادی به حیوانات کوچک داشت به همین علت طرح نوشتاری لوگو را مانند خرگوش کوچک طراحی کرده اند.
 

معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس 
 
BMW بی ام و


(Bayerische Motoren Werke   (Bavarian Motor Work نام این شرکت گرفته شده از ابتدای سه کلمه ی نشان داده شده می باشد .(باوارین موتور ورک)

آرم این شرکت از رنگ آبی که نماد آسمان آبی و نیمه ی دیگر به رنگ سپید می باشد که یک پروانه ی در حال گردش را نشان می دهد که برگرفته از پیشینه ی شرکت بی ام و می باشد زیرا د ابتدا در زمینه موتور هواپیما فعالیت می کرده اند و علاوه بر آن نماد پیشرفت و افق روشن را نشان می دهد.
 

معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس 

Rolls-Royce رولز رویس

نام و لوگو متشکل از دو حرف R به معنای تو منو داری و من تورا که نشان دهنده حس متقابل و مشترک می باشد

روی کاپوت در قسمت جلو مجسمه ی کوچکی وجود دارد که این مجسمه برگرفته از مجسمه ای در موزه ی لوور پاریس می باشد  که قدمتی دوهزار ساله دارداین مجسمه  نماد پیروزی می باشد.در سالیان اخیر به دلیل ارزشمند بودن این مجسمه سارقان بسیاری تلاش کردند که این مجسمه را به سرقت ببرند این شرکت برای جلو گیری از سرقت این مجسمه آن را طوری طراحی کرده است که با نزدیک شدن دست به آن به داخل رفته و از دست رس خارج می شود و در مدل های جدید تر پس از خاموش کردن خودرو این مجسمه ی ارزشمند خود به داخل می رود.


 معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس
 
معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس
 
FERRARY  فراری

انزو فراری موسس این شرکت بود که نام این شرکت هم برگرفته از نام خانوادگی او می باشد . این شرکت در ابتدا در عرصه ی خودرو های مسابقه ای فعالیت میکرد این لوگو نماد یک اسب مسابقه ای در حال سر دست زدن می باشد این نماد را انزو فراری انتخاب کرد زیرا نماد شانس برای او محسوب می شد.


معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس 

LAMBORGHINI لامبورگینی

این شرکت در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد.

لوگوی لامبرگینی یکی از جذاب ترین لوگوی های خودرو می باشد که الهام بخش قدرت و آمادگی خودرو برای حرکت پر شتاب می باشد.همانطور که در لوگو می توان دید یک گاومیش وحشی در حال آماده شدن برای حرکت به سمت جلو و حمله می باشد که از نظر بنده این لوگو واقعا متناسب با خودرو های تولیدی این شرکت می باشد.


 معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس


porsche پورش

شرکت خودرو سازی پورش در انگلیس توسط فردینانت پورش آلمانی تاسیس شده است .در این لوگو مانند فراری یک اسب در حال سر دست زدن می بینیم که البته در ظاهر تفاوتی با یکدیگر دارند.طراحی این لوگو در اشتوگارت انجام شده و به همین علت در بالای اسب نام شرکت طراحی را مشاهده میکنید.شاخ های موجود در لوگو نماد مساعد بودن شرایط شکار در این شهر و رنگ قرمز نماد فراوانی را نشان میدهد.

 

معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس 
 
Hyundai هیوندای

Chung Ju Yung (چونگ جو یونگ) نام مالک و موسس این شرکت می باشد .که در سال ۱۹۴۷ این شرکت کره ای را که اکنون بزرگترین خودروساز کره ای و یکی از برند های خودرو ساز صاحب سبک جهان می باشد.علامت تجاری و یا لوگوی این خودرو نماد اولین حرف انگلیسی این خودرو می باشد همچنین نشانی از دست دادن دو نفر می باشد.
 
معنی آرم خودروهای معروف جهان چیست؟ +عکس
 

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط