بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس

به گزارش صبحانه،تابستان همیشه فصل مناسبی برای مسافرت و گردش با خانواده است و اکثر خانواده‌ها این زمان را برای با هم بودن و تفریح انتخاب می‌کنند. اما در مسافرت به مناطق کوهستانی، کویری و آف‌رود، با هر خودرویی نمی‌توان رانندگی کرد؛ اما وسایل نقلیه‌ای برای علاقه‌مندان به گردش و تفریح آف‌رود ساخته شده است، که می‌توانند لذت سفر را چند برابر کنند: ون تفریحی یا کمپر. 

طیف وسیعی از مینی‌ون گرفته تا ون‌های تفریحی بزرگ (همراه با تمام امکانات زندگی آپارتمان)، با قیمت بین ۲۸ هزار تا ۱.۵ میلیون دلار وجود دارند. انتخاب و شرایط کارکردی آن‌ها بیش‌تر به سیلقه مشتری بستگی دارد و تنوع زیادی در این زمینه به چشم می‌خورد. برای آشنایی با ۱۱ ون کمپر می‌توانند در مسافرت همراه خانواده باشند، با زومیت همراه باشید.

 
۱- ون تفریحی ارث‌رومر XV-HD


بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
شرکت ارث‌رومر (EarthRoamer) با تولید محصولات در زمینه خدمات تفریحی و گردشگری چندان غریبه نیست. ارث‌رومر در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد و از سال ۱۹۹۸ به تولید ون کمپر می‌پردازد. نسخه تبدیل‌شده ون تفریحی ارث‌رومر XV-HD یکی از محصولات ۱.۵ میلیون دلاری این شرکت به شمار می‌رود که تاکنون فروش زیادی داشته است. این ون کمپر براساس وانت فورد F-۷۵۰ تولید می‌شود و اساسا یک آپارتمان لوکس روی چهار چرخ است. ون کمپر ارث‌رومر می‌تواند تا ۹۴۶ لیتر آب شیرین حمل کند و از پکیج باتری ۲۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد؛ برای دستیابی به فضای بیش‌تر، ون کمپر تا طول ۱۰.۵ متر نیز گسترش می‌یابد.

 
۲- ون مفهومی جیپ رانگلر اوت‌پست II


بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
شرکت خودروهای تفریحی آمریکا یا آمریکن اکسپدیشن وهیکلز (AEV) مستقر در مونتانا، در ساخت پکیج تبدیل خودرو و وانت به ون تفریحی تخصص دارد. آخرین محصول این شرکت، ون مفهومی Outpost II مبتنی بر جیپ رانگلر (jeep Wrangler) است، که مسلما یکی از گزینه‌های بسیار جذاب برای تفریح و گردشگری به شمار می‌رود. 

جیپ رانگلر روی قاب عقب و تعلیق جدید سوار می‌شود که ۱۱ سانتی‌متر بالاتر از مدل کارخانه است. این ون تفریحی از محفظه‌ای در عقب مجهز به دو آشپزخانه، یخچال فریزر ۵۰ لیتری و اجاق گاز استیل است. AEV هنوز این خودروی مفهومی را برای فروش قرار نداده است، اما به زودی می‌تواند در لیست ون‌های تفریحی برای خریداران قرار بگیرد.
 
۳- ون کمپر لیکسانی EXTV
 
بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
کسانی که به دنبال ون کمپر بسیار لوکس هستند می‌توانند از خدمات لیکسانی (Lexani) استفاده کنند. لیکسانی که به عنوان پیشرو در تبدیل خودروهای لوکس و زرهی شناخته می‌شود، ون تفریحی لیکسانی EXTV را بر مبنای کمپر مرسدس بنز اسپرینتر ارائه می‌دهد. از جمله امکانات ون تفریحی لیکسانی EXTV می‌توان به یخچال، تخت تاشو، آشپزخانه کوچک در عقب اشاره کرد. لیکسانی هنوز قیمت ون کمپر EXTV را منتشر نکرده است و علاقه‌مندان باید برای خرید آن فعلا صبر کنند.

 
۴- ون کمپر مرسدس بنز یونیماگ اکسپلورر XPR440


بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
ون تفریحی مرسدس بنز یونیماگ (Unimog)، تقریبا می‌تواند هر کاری انجام دهد. پیش از این کیت تبدیل شاسی‌بلند برای خدمات آتش‌نشانی و پاک کردن درختان را دیده‌ایم. اما یکی از بهترین محصولات در زمینه خدمات گردشگری، ون تفریحی یونیماگ است که توسط ارث‌کروزر (EarthCruiser) استرالیا ساخته و بر مبنای محصولات مرسدس بنز ساخته می‌شود. ون مرسدس بنز یونیماگ اکسپلورر XPR440 دارای تخت، یخچال، اجاق گاز، سرویس بهداشتی و حمام با دوش کوچک و حتی ماشین لباسشویی است؛ در حال حاضر قیمت این ون کمپر مشخص نشده است.

 
۵- ون مفهومی مینی
 
بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
مینی (Mini)‌ در سال ۲۰۱۳ از سه ون کمپر مفهومی برای خدمات تفریحی رونمایی کرد. هر کدام از ون‌های کوپر (Cooper)، کانتری‌من (Countryman) و کلوب‌ون (Clubvan) دارای مشخصات اختصاصی بودند. از جمله امکانات ون‌های تفریحی مینی می‌توان به چادر پشت بام، اجاق گاز و یخچال، لوازم جانبی مانند صندلی نشیمن و چتر اشاره کرد. متاسفانه تاکنون هیچ‌کدام از این ون‌های مفهومی نتوانسته راهی به خط تولید باز کنند.

 
۶- ون مفهومی نیسان تایتان XD بیس‌کمپ


بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
ون مفهومی نیسان تایتان ایکس‌دی بیس‌کمپ (XD Basecamp) برای استفاده گردشگران در مناطق روستایی ساخته شد. این ون کمپر از تایتان Pro-4X به عنوان نسخه پایه بهره می‌برد و دارای امکانات مختلفی است. این امکانات شامل چادر تاشوی روی سقف، یخچال و فریزر قابل حمل، مخزن سوخت و آب می‌شود. نیسان تایتان ایکس‌دی بیس‌کمپ برای اولین بار در نمایشگاه اکسپو اورلند وست ۲۰۱۷ رونمایی شد؛ اما مانند سایر ون‌های این لیست، در نمایندگی نیسان فعلا ارائه نمی‌شود. 

 
۷- ون تفریحی مفهومی نیسان تایتان سورف‌کمپ


بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
نیسان نسخه‌های مختلفی از ون تفریحی بر مبنای تایتان ارائه می‌کند؛ علاوه بر کمپر تایتان بیس‌کمپ، نسخه دیگری نیز وجود دارد که سورف‌کمپ (Surfcamp) نامیده می‌شود. این کامیون می‌تواند تخته مخصوص اسکی روی آب و امکانات ماهیگیری را همراه با دوش خورشیدی و چادر روی سقف حمل کند. این ون تفریحی که براساس کفی نیسان تایتان XD دیزلی نسخه میدنایت (Midnight Edition) ساخته شده است، از پکیج افزایش ارتفاع سیستم تعلیق و لاستیک‌های آف‌رود بهره می‌برد.

 
۸- ون تفریحی ریکان انوی 


بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
یکی از مقرون به صرفه‌ترین ون‌های تفریحی در این لیست، ریکان انوی (Recon Envy) است که با قیمت ۲۸۰۰۰ دلار عرضه می‌شود. این کمپر از مینی‌ون نیسان NV۲۰۰ به عنوان نسخه پایه بهره می‌برد و شامل چادر سقفی پاپ‌آپ، سه پنجره زیپ‌دار بزرگ، تخت بزرگ و امکان خوابیدن چهار نفر می‌شود. 

 
۹- اسپرتس‌موبایل کلاسیک 4x4


بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
ون تفریحی اسپرتس‌موبایل (Sportsmobile) کلاسیک ۴x۴،  ترکیبی از قابلیت‌های وانت فورد با امکانات مدرن است. با استفاده از وانت کفی فورد Cutaway به عنوان نسخه پایه خود، اسپرتس‌موبایل کلاسیک ۴x۴ از کمک‌فنرهای فاکس، بازویی فرمان (شغال‌دست) جدید، اکسل جلوی دیناتراک (Dynatrac) و پوسته فایبرگلاس تقویت شده با فولاد بهره می‌برد. تولید این ون از سال آینده آغاز خواهد شد.

 
۱۰- ون تفریحی فولکس‌واگن گرند کالیفرنیا


بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
ون فولکس‌واگن گرند کالیفرنیا (volkswagen Grand California) یک کمپر کامل و تمام عیار است. با طولی حدود ۶ متر، گرند کالیفرنیا از نسخه معمولی ون فولکس‌واگن کالیفرنیا بزرگ‌تر است. از جمله امکانات ون کمپر فولکس‌واگن گرند کالیفرنیا می‌توان به حمام و دستشویی داخلی با مخزن ذخیره آب ۱۱۰ لیتری، تخت دونفره، فضای مناسب برای خواب کودکان، یخچال فریزر ۷۰ لیتری اشاره کرد. متاسفانه ون تفریحی فولکس‌واگن گرند کالیفرنیا برای ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهد شد، اما این کمپر در کشورهای اروپایی از سال ۲۰۱۹ برای علاقه مندان ارائه می‌شود.

 
۱۱- وی‌فرر رم پرومستر


بهترین ون های تفریحی برای سفر و طبیعت گردی +عکس
 
برای کسانی که به دنبال کیت تبدیل وانت به ون تفریحی هستند، رم پرومستر (RAM Promaster) دو گزینه در اختیار قرار می‌دهد. علاقه‌مندان با پرداخت ۶،۶۹۶ دلار می‌توانند کیت تبدیل وی‌فرر (Wayfarer) را همراه با امکاناتی از جمله پنل‌های عایق بادوام دیواری و کف، میز تاشو، جعبه‌های کمپینگ و متکا تهیه کنند. علاوه بر این، رم پرومستر کیت تبدیل بزرگ‌تری با قیمت ۸،۷۹۵ دلار ارائه کرده است که شامل پنل‌های دیواری و سقفی، قفسه‌های محیطی، آشپزخانه، تخت، پنل‌های کشویی و پنجره عقب می‌شود. /زومیت

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط