نگاهی به ۸ کلید جذاب از خودروهای مختلف! +عکس

به گزارش صبحانه،وقتی به‌پیش پا افتاده‌ترین این وسایل نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که در بین آن‌ها، کلید خودرو نیز از معمولی‌ترین چیزهایی بوده که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. چه این کلیدها، یک قطعه‌ی فلزی ساده باشند و چه یک جعبه کوچک الکترونیکی که امواج وایرلس را به خودرو ارسال می‌کند، در بیشتر مواقع، جذابیت این کلیدها به‌اندازه جذابیت یک ماشین لباسشویی قدمی و شکسته شده است.

اما مواقعی هم هستند که شرکت‌های خلاق خودروسازی، به ساخت یک کلید ساده رضایت نداده و هنر طراحی خود را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر، به نمایش می‌گذارند.

پس با چرخان باشید تا به شما عزیزان، کلیدهایی جذابی که بعضی از آن‌ها قدیمی ولی جذاب بوده و بعضی دیگر نیز حاصل فن‌آوری مدرن امروزی است را معرفی نماییم.

کلید تسلا مدل S
 
نگاهی به ۸ کلید جذاب از خودروهای مختلف!

بندهای کلید خودرو، ازجمله مواردی هستند که امروزه، تقریباً در تمامی خودروهای جدید به کار می‌روند؛ اما آنچه شرکت نوآور تسلا تولید کرده است، با دیگر بندهای کلید خودرو تفاوت زیادی دارد. کلیدی که بسیار کاربردی بوده و می‌تواند ماشین تسلای مربوطه را به سمت راننده احضار کند.

همچنین این کلید، زمانی که راننده در خانه خود مشغول استراحت است، جمع شده و درست مانند طرح یک خودرو درمی‌آید.

کلید آکورا/هوندا NSX
 
نگاهی به ۸ کلید جذاب از خودروهای مختلف!

گفته می‌شود که NSX های اولیه آکورا در سال ۱۹۹۰، دارای کلیدی بسیار گران از جنس تیتانیوم بوده‌اند. همچنین، این کلیدها به علت جنس سخت تیتانیومی خود، شکسته نمی‌شدند. در حقیقت، این کلیدها از جنس تیتانیوم نبوده و جنس آن‌ها از آلیاژ نیکل-مس که بانام Monel شناخته می‌شود، بوده است. کلیدی که در جنس خود، بسیار عالی بوده و در عین سادگی حرف زیادی برای گفتن داشته است.

کلید الکترونیکی بی ام و
 
نگاهی به ۸ کلید جذاب از خودروهای مختلف!

کلیدهای الکترونیکی شرکت خلاق بی ام و، همیشه جذاب بوده‌اند. نمونه فعلی این قطعه الکترونیکی، در حال حاضر، با تمام کاربردهای جالب و خود، دارای یک صفحه‌نمایش لمسی کوچک نیز است. صفحه‌نمایشی که به زیبایی این کلید خاص، بیش‌ازپیش افزوده است.

کلید نیسان۳۰۰ZX
 
نگاهی به ۸ کلید جذاب از خودروهای مختلف!
 
خودروی ۳۰۰ZX درست زمانی از راه رسید که رقیب‌های هم‌وطن شرکت نیسان، دست به تولید خودروهای اسپورت کوپه‌ای مانند مزدا RX-7 و تویوتا سوپرا زدند؛ اما دراین‌بین، این نیسان بود که جذاب‌ترین کلیدهای خودرو را تولید می‌کرد. کلیدهایی که از جنس تیتانیوم بوده و در اوایل دهه ۹۰ میلادی، شرکت نیسان را با تولید موتورهای توربو دوقلو و فرمان باقابلیت هدایت‌پذیری چهارچرخ، در لبه فن‌آوری آن موقع قرارداد.

کارت هوشمند مرسدس بنز
 
نگاهی به ۸ کلید جذاب از خودروهای مختلف!

شرکت آلمانی و نام‌آشنای مرسدس بنز، پیشتاز کلیدهای فعال‌سازی است که با کمترین دخالت دست خودرو را روشن می‌کنند. حرکتی که این شرکت، در اواخر دهه ۹۰ میلادی شروع کرده بود، هم‌اکنون به‌عنوان یک حق انتخاب جامع در میان خودروهای امروزی به چشم می‌خورد. اگرچه، کارت‌های هوشمند اولیه چندان جذاب نبودند اما بدون شک، این وسایل الکترونیکی، یک قسمت ظریف و زیبا از صنعت خودروسازی بوده و هستند.

کلید فراری
 
نگاهی به ۸ کلید جذاب از خودروهای مختلف!

نام بردن از کلیدهای جذاب بدون یک کلید از مارنلو، کار چندان جالبی به نظر نمی‌رسد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این کلید قرمزرنگ جذاب که مربوط به اوایل دهه جدید قرن بیست و یکم است، در عین سادگی، طراحی بدون نقص و زیبایی را درخور سوپر اسپورت های فراری، از خود به نمایش می‌گذارد.

اما در عین زیبایی، قیمت این کلید برای اشخاص عاشق مجموعه‌داری، در حال حاضر چیزی حدود ۲,۵۰۰ دلار بوده که عدد کمی نیست.

کلید چرخان مزدا
 
نگاهی به ۸ کلید جذاب از خودروهای مختلف!
 
مزدا مدل RX-7 با یک کلید ساده و خسته‌کننده‌ای به تولید رسید که هرگز باقابلیت‌های همچنین خودروی عالی جور درنمی‌آید. به همین دلیل، این کلید جذاب به‌عنوان یک محصولی که خریدار خودرو می‌تواند بعد از خریدن خودرویش، آن را از بازار تهیه نماید، به تولید رسیده است.

کلیدی که علاوه بر مباحث زیبایی‌شناسی، کاربرد آموزشی نیز دارد. به‌طوری‌که شخص صاحب این کلید، می‌تواند به‌سادگی نحوهتسلا کارکرد موتور معروف وانکل (Wankel) مزدا را به شخص دیگر توضیح دهد.

کلید پلاتینیومی کویینگزگ
 
نگاهی به ۸ کلید جذاب از خودروهای مختلف!

این فهرست نمی‌تواند بدون گران‌ترین کلید خودرویی موجود در جهان کامل شود. کلید استاندارد سپر مانند شرکت سوئدی کویینگزگ، نه‌تنها خودبه‌خود حس زیبایی‌شناسی زیادی را به بیننده خود منتقل می‌کند، بلکه از جنس فلز گران‌بهای پلاتینیم و هم‌چنین الماس است. ترکیبی که توانسته مظهر زیبایی یک وسیله خودرویی باشد.

این کلید، حدود دو سال قبل و برای یک مشتری کویینگزگ آگرا و باقیمت بسیار بالای ۲۵۰,۰۰۰ دلار ساخته شد. عددی که این کلید را حدوداً، هم قیمت یک فراری ۴۸۸ جدید می‌کند./چرخان

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط