عجیب‌ترین ماشین‌هایی که شاید به بازار بیایند! +عکس

به گزارش صبحانه،دراین نمایشگاه ۵۰ ساله اما شرکت های خودروسازی نیز با دستان پرتری نسبت به سال های گذشته حضور به عمل آوردند و تصور خود را از آینده بشری در معرض نمایش قرار دادند. در اینجا نگاهی به تعدادی از این محصولات وابسته به صنعت خودرو می اندازیم:

the BMW FUTURELIGHT camper
کمپر مفهومی بی ام و؛ خودروی ضدآب و ضدتعریق
 
عجیب‌ترین ماشین‌هایی که شاید به بازار بیایند! +عکس
 
کمپر یا چادر مسافرتی بی ام و، از جمله خودرهای جالب توجه نمایشگاه امسال cesبود که باواریایی ها برای توجیه غیبت خود در ces۲۰۱۸ و با همکاری دو شرکت دیزاین‌ورکس (Desginworks) و برند آمریکایی The North face ارائه دادند. استفاده از متریال جدید ابداعی متخصص‌های شرکت پوشاک و تجهیزات کمپ و مسافرتی The North Face موسوم‌به فیوچرلایت (Futurelight) و با داشتن سوراخ های کوچک نانویی سبب شده که کمپربه یک خودروی ضدآبی تبدیل شود که سرنشینان در آن تعریق نمی کنند و در نتیجه با فضای خفه یک چادر مسافرتی برخورد نمی کنند.

Vision Urbanetic
ویژن اوربانتیک؛ طرح انقلابی مرسدس بنز

 
عجیب‌ترین ماشین‌هایی که شاید به بازار بیایند! +عکس

شاید بتوان حضور مرسدس آلمانی در این نمایشگاه را بسیار پررنگ تلقی کرد چرا که مرسدس از حدود ۵ محصول خود که قول رونمایی از آنها را داده بود پرده برداری کرد. در این میان خودروی ویژن اوربانتیک در حقیقت یک ون روباتیک خودران انعطاف‌پذیر است ک برای نخستین بار در نمایشگاه هانوفر سال گذشته رونمایی شد. طراحان مرسدس بنز ویژن اوربانتیک آن را به‌عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ عمومی و تاکسی های آنلاین تصور کرده‌اند که می‌تواند توسط افراد یا شرکت‌های خصوصی مورد استفاده قرار گیرد.

Marvel's Avengers: Rocket's Rescue Run
فناوری واقعیت مجازی آئودی هولوراید؛ تجربه ای مجازی از فضا

 
عجیب‌ترین ماشین‌هایی که شاید به بازار بیایند! +عکس

گرچه آئودی نیز همچون بی ام و در نمایشگاه ces۲۰۱۸ غایب بود اما این شرکت خودروسازی امسال با هدف بهبود بخش سرگرمی خودروها بازگشته است. سرگرمی از جنس سفرهای فضایی اما به صورت مجازی. این طرح آئودی که فعلا تنها برای خودروی ای- ترون خود قابل اجراست قرار است به زودی و با همکاری سایر شرکت های خودروسازی توسعه یابد.

Hyundai Elevate
هیوندای الویت؛ خودروی مفهومی روباتیک

 
عجیب‌ترین ماشین‌هایی که شاید به بازار بیایند! +عکس

تصور کنید اگر وسیله‌ی نقلیه‌ی امدادی نه‌تنها بتواند تیم نجات را به اطراف محل حادثه برساند، بلکه پا را فراتر بگذارد و بتواند با قدم‌های بلند از روی مسیرهای سنگلاخی و شعله‌های آتش عبور کند و اعضای تیم را درست در نقطه‌ی وقوع حادثه قرار دهد، چه کمک بزرگی به جامعه بشری خواهد شد؟ هیوندای الویت دقیقا همان وسیله نقلیه ایست که می تواند با پاهای خود حرکت و مسیرهای صعب العبور را به راحتی طی کند. خودروی مفهومی هیوندای الویت شبیه موجودات خزنده به نظر می‌رسد و از پاهای بندبند چرخ‌دار برای حرکت بهره می‌برد. البته چنین طرح مفهومی می‌تواند در شرایط معمولی به خودروی متداول تبدیل شود و در جاده‌های آسفالته رانندگی کند.

Bell Nexus
بل نکسوس؛ تاکسی پرنده
 
عجیب‌ترین ماشین‌هایی که شاید به بازار بیایند! +عکس

چندسالی می شود که ایده ساخت خودروهای پرنده به ذهن مهندسان بسیاری از شرکت های خودروسازی چون استون مارتین، بوئینگ، رولزرویس و ایرباس رسیده که شرکت بل در برابر آنها حرفی برای گفتن ندارد. با این وجود این شرکت از سال ۲۰۱۷ و با همکاری اوبر نشان داده که با جدیت تمام قصد دستیابی به ایده های خود را دارد. به همین علت در نمایشگاه امسال از تاکسی پرنده عمودپرواز خود به نام نکسوس رونمایی کرد. نکسوس از ۶ روتور کج پروانه قرار گرفته درکنار هم بهره می‌برد که روی زمین به حالت تخت قرار می‌گیرند و به پرواز و حرکت آسان این خودروپرنده در هوا کمک می کنند.

Samsung’s Digital Cockpit
کابین دیجیتال سامسونگ؛ خداحافظی با عقربه های سنتی

 
عجیب‌ترین ماشین‌هایی که شاید به بازار بیایند! +عکس
 

رشد استفاده از نمایشگرهای الکترونیک به‌جای عقربه‌ها و نشان‌دهنده‌های سنتی در خودروهای مدرن، سبب شده است که شرکت ها و برندهای فعال در حوزه ساخت نمایشگرهای الکترونیک وارد عرصه خودرو نیز شده و به پیشرفت و توسعه این ایده کمک کنند. سامسونگ نیز از جمله این شرکت هاست که در نمایشگاه امسال اعلام کرد پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی‌ مخصوص خودرو با همکاری برند هارمن، تولید خواهد کرد. سیستمی که نه تنها قادر به اجرای فرمان های صوتی است بلکه می‌تواند با در اختیار گرفتن تصویر راننده و سرنشینانو به کمک هوش مصنوعی، تنظیمات صندلی، سیستم صوتی و نورپردازی کابین، تغییر بدهد.

Lexus LS۵۰۰h
لکسوس LS۵۰۰h؛ نسخه نیمه خودران

 
عجیب‌ترین ماشین‌هایی که شاید به بازار بیایند! +عکس

سال گذشته تویوتا،غول خودروسازی ژاپن، از یک مدل مفهومی و کاملا جعبه‌ای رونمایی کرد که با نام ای پالت (e Palette) شناخته می‌شد. امسال اما چشم بادامی ها تمرکز خود را بر ساخت خودرویی با دو سیتستم خودران گذاشتند تا بتوانند با یک تیر دو نشان بزنند و هم از توانایی خود در ساخت سیستم خودران رونمایی کنند و هم از نسخه نیمه خودران لکسوس LS۵۰۰hخود چرده برداری کنند.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط