نکات مهم درباره فصل سرما و خرید بوت زنانه مناسب

آغاز فصل سرما شما به یک جفت چکمه زنانه مناسب نیاز دارید. 
چکمه زنانه باید دارای دو ویژگی اصلی باشد: شیک و مد روز باشد و پاهای شما را گرم نگاه دارد. انتخاب چکمه‌ مناسب خصوصا برای ماه‌های سرد زمستان و روزهای برفی بسیار مهم است. 
1- در خرید چکمه ابتدا به این نکته توجه کنید که آب و هوای شهری که در آن زندگی می‌کنید، چگونه است. اگر در طول زمستان هوا خیلی سرد می‌شود و معمولا به چند درجه زیر صفر می‌رسد، باید چکمه گرمتری انتخاب کنید که متناسب با این هوای سرد باشد؛ برعکس اگر هوا به ندرت به صفر درجه می‌رسد نیازی نیست چکمه زمستانی خیلی گرمی را انتخاب کنید.
2- اگر می‌خواهید کفش را در طول کار روزانه بپوشید، به میزان فعالیت خود توجه کنید. اگر فعالیت شما زیاد است، گردش خون بدنتان به گرم شدن پاهای شما کمک می‌کند، بنابراین نیازی نیست چکمه خیلی گرمی خریداری کنید. به‌عنوان مثال اگر چکمه رابیشتر برای ورزش پرتحرک صبحگاهی در بیرون خانه می‌خواهید، نیازی به چکمه خیلی گرم ندارید. 3- صرفنظر از نکات بالا، چکمه‌ زمستانی باید به اندازه کافی گرم باشد. یک چکمه ایده‌آل برای هوای سرد زمستان، عایق‌کاری و لایه درونی زیادی درداخل خود دارد، بنابراین نیازی نیست که جوراب خیلی گرم و ضخیمی همراه آن بپوشید.
4- پاشنه‌ای مناسب زمستان انتخاب کنید. بهتر است چکمه‌ای که انتخاب می‌کنید پاشنه خیلی بلندی نداشته باشد، زیرا احتمال سرخوردن و افتادن شما بر روی یخ و برف افزایش می‌یابد.
5- به کفه و پاشنه چکمه دقت کنید. شما باید به دنبال موادی باشید که قابلیت کشش خوبی داشته باشد. یک تخت کفش مقاوم در مقابل لغزش مانند کفه لاستیکی، برای کفش زمستانی بسیار عالی است.
-6 به جنس کفش توجه کنید. چکمه‌های زمستانی که از چرم یا چرم جیر تهیه شده‌اند، هم شیک و مد هستند و هم مناسب هوای سرد و مرطوب زمستان هستند.
7 - اگر می‌خواهید چکمه را بیرون منزل بپوشید و مجبور هستید در خیابان‌های پربرف و گل و لای راه بروید، به چکمه ضدآب بلند نیاز دارید.
8 - رنگ چکمه را طوری انتخاب کنید که با لباس شما ست بشود، البته چکمه مشکی معمولا با بیشتر لباس‌های زمستانی به‌خوبی ست می‌شود و کثیفی را کمتر نشان می‌دهد. رنگ‌های قهوه‌ای هم از رنگ‌های روشن بهتر است و انواع مختلف آن در بازار موجود است.
9 - هنگام خرید چکمه زمستانی، به قد مناسب چکمه دقت کنید. قد چکمه به میزان گرمایی که از کفشتان انتظار دارید، جایی که می‌خواهید آن را بپوشید و البته سلیقه شخصی شما بستگی دارد. بیشتر مردم چکمه‌هایی که تا وسط نیمه پایینی ساق پا است و برای کاربردهای روزمره مناسب است، می پسندند.
10 - اگر معمولا شلوار لی و جین می‌پوشید، چکمه‌ای بخرید که با شلوار جین به خوبی ست بشود.
11 - قبل از خرید چکمه چند قدم با آن راه بروید تا مطمئن بشوید کاملا اندازه است؛ زیر چکمه جورابی را که معمولا در زمستان پا می‌کنید، بپوشید تا در انتخاب کفش اشتباه نکنید.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط