ساخت اولین کفش پرینت شده دنیا +عکس

به گزارش صبحانه، به نقل از وب سایت کلیک، احتمالا قبلا درباره کفش هایی که با استفاه از پرینترهای سه بعدی تولید شده اند شنیده اید. حالا مهندسان موفق شده اند کفش هایی پرینت کنند که قابل تجدید هم باشد تا  زباله های محیطی را کاهش دهند.
 
 ساخت اولین کفش پرینت شده دنیا +عکس
 
تبدیل این ایده به صورت یک کالای واقعی با امکان تولید در مقیاس انبوه، هدف یک گروه از مهندسان و افراد کارخانه تولید کفش آلمانی به نام "Slem” و یک استارتاپ دوستدار محیط زیست به نام BioInspiration  است که در زمینه چاپ سه بعدی فعالیت می کند.

برایان کراتی، مدیر عامل شرکت بیو اینسپیریشن در مورد این پروژه گفته است: مردم در حال تعویض روش های تولیدشان به سمتی هستند که به آگاهی بیشتر جوامع کمک کند. با این وجود موادی که برای استفاده وجود دارند، هنوز به اندازه کافی برای انجام چنین کاری خوب نیستند و این دقیقا همان دلیلی است که ما را به  فعالیت در این زمینه واداشته است.

شاید ایده ساخت کفش تجدیدپذیری که به طور سه بعدی چاپ شده باشد کمی عجیب و غریب به نظر برسد. اما اگر اینطور هم باشد، چیزی از نیاز به تولید چنین محصولی کم نمی کند. هر ساله حدود ۳۰۰ میلیون جفت کفش تجدید ناپذیر دور انداخته می شود. کراتی در این مورد گفته است: کفش ها محصولاتی هستند که سریعا به کالای استفاده شده تبدیل می شوند. بعد دو یا سه سال بیشتر کفش ها به اندازه ای استفاده شده اند که دیگر قابل پوشیدن نیستند. همین دلیل باعث می شود که کفش ها به عنوان یکی از اجزای اصلی مورد بحث در مبحث پایداری انرژی در آیند.

شرکت BioInspiration مسئول ساخت مواد مورد استفاده در چاپ سه بعدی نشاسته ذرت بدون بو به طور غیر تراریخته شده است که این محصول WillowFlex نام دارد. این محصول در شرایط مناسب قابلیت تجزیه شدن تا ۹۰ درصد را در طی شش ماه دارد. کار فعلی این گروه در مورد استفاده از این ماده آینده نگر است که همچنین توانایی چشمگیری برای بررسی عملکرد درست این ماده تحت دماهای خیلی بالا و خیلی پایین برای تولید چاپ سه بعدی است.

اما نیازی نیست تا نگران ماندگاری این کفش ها باشید. در حال حاضر کراتی در تلاش است تا مردم را مطمئن کند که این کفش ها قرار نیست موقعی که آن ها را به پا دارند از بین بروند. وی در این مورد گفته است: این کفش ها قرار نیست به محض این که روی آن ها آب می ریزید از هم بپاشند، بلکه تجزیه آن بیشتر شبیه به روند تجزیه چوب است. اگر این کفش ها را در شرایطی مشابه تجزیه چوب، یعنی وجود گرما، رطوبت، اکسیژن و میکروب های مخصوص قرار دهید، فقط در این شرایط است که شروع به تجزیه شدن می کنند.

در حالی که این ایده بی نظیر در حال حاضر فقط در حد یک پروژه تحقیقاتی است، اما با وجود مذاکرات این گروه با شرکت های مختلف برای سرمایه گذاری بر روی ابزارهای چاپ سه بعدی، به زودی این پروژه به طور جدی تر دنبال خواهد شد.

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط