تایر هوشمندی که خود را پنجرگیری می کند! +عکس

به گزارش صبحانه، شرکت Goodyear طرح این تایر عجیب به نام Eagle ۳۶۰ Urban را ارائه کرده. همچنین این شرکت ادعا می کند تایر هوشمند قابلیت تشخیص شرایط مختف جاده ای (خیس  یا خشک بودن مسیر) را دارد و خود را با آن هماهنگ می کند.

 به گزارش نیواطلس،این شرکت امیدوار است تا تایر هوشمند خود را در خودروهای خودران به کار گیرد. ژان کلود کین مدیر بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقا در «گود یر» می گوید: تایری که تولید می کنیم  در حقیقت دارای یک مغز است. همچنان مجهز به پوسته ای بیونیک  با شبکه ای از حسگرها است. به همین دلیل تایر می تواند اطلاعات محیطی را جمع آوری کند.

 

تایر Eagle ۳۶۰ Urban علاوه بر جمع آوری اطلاعات محیطی می تواند با خودروهای دیگر، چراغ راهنمایی و سیستم های مدیریت حمل ونقل نیز ارتباط برقرارکند.

سپس در شبکه هایی مجهز به یادگیری عمیق این اطلاعات  به طور لحظه ای پردازش می شوند و Eagle ۳۶۰ Urban  بهترین تصمیم را برای ادامه حرکت در مسیر اتخاذ می کند.

یکی از ویژگی های جالب تایر قابلیت حرکت حتی هنگام پنچری است. به عبارت دیگر هرگاه پوسته بیونیک Eagle ۳۶۰ Urban آسیب ببنید، حسگرها  مکان آن را شناسایی می کنند. سپس تایر می چرخد تا فشار کمتری به این نقطه وارد شود و همزمان فرایند «خود پنچرگیری» آغاز می شود!  

منبع : مهر

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط