اتصال ۳۰ هزار ربات جنرال موتور به اینترنت

به گزارش صبحانه،مارک فرانکس، مدیر اتوماسیون جهانی جنرال موتورز در کنفرانسی در شیکاگو اظهار کرد: بزرگترین خودروساز آمریکا در دو سال گذشته از ۱۰۰ مورد خرابی احتمالی ربات‌های مونتاژ خودرو به واسطه تحلیل آماری که آنها به سرورهای خارجی در ابر ارسال می کنند، اجتناب کرده است.

اتصال به اینترنت از اختلالات خط مونتاژ و همچنین جایگزین‌سازی ربات که ممکن است حداکثر ۸ ساعت طول بکشد، جلوگیری کرده است.

وی در کنفرانس فدراسیون بین‌المللی رباتیک اظهار کرد: اگر ما بتوانیم از اختلال در روند تولید اجتناب کنیم، میزان قابل توجهی پول صرفه‌جویی خواهیم کرد.

شرکت‌های خودروسازی در بکارگیری اتوماسیون پیشگام بودند و بزرگترین مشتری صنعت رباتیک هستند.

طبق آمار فدراسیون بین‌المللی رباتیک، کارخانه‌های خودروسازی در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۰ ربات در مقایسه با ۵۱۰۰ برای تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی و ۱۹۰۰ برای تولیدکنندگان فلز نصب کرده‌اند.

مونیتورینگ اینترنت به جنرال موتورز امکان می‌دهد به جای ذخیره کردن قطعات در کارخانه، زمانی که موجودی آنها رو به پایان هستند، سفارش دهد و این مسئله موجودی انبار را کاهش داده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

این خودروساز بکارگیری ربات‌های جدید در آمریکا را از سال ۲۰۱۲ به میزان ۱۰ هزار ربات افزایش داده و از سوی دیگر میزان اشتغال در این کشور را یک سوم افزایش داده و به ۱۰۵ هزار شغل رسانده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اتصال ربات‌ها به اینترنت برای جلوگیری از پروسه‌های تعمیر و نگهداری تنها آغاز استفاده از فناوری رباتیک جدید است.

جنرال موتورز در کارخانه تولید مدل پلاگین هیبریدی شورلت ولت، از ربات‌هایی استفاده می‌کند که می‌توانند به شکل ایمن در کنار انسان کار کنند./ایسنا

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط