کمپانی هارمن کاردن

در اوایل سال ۱۹۵۰ سیدنی هارمن مدیرکل شرکت دیوید بوگن، پیشرو در سیستم آدرس‌های عمومی بود.

برنارد کاردون مهندس ارشد همان شرکت مذکور با توجه به تغییرات مدیریت در بوگن در همان سال هر دو مرد استعفا دادن و با ۱۰۰۰۰$ سرمایه‌گذاری، در سال ۱۹۵۳ یعنی سه سال بعد از استعفا از بوگن شرکت Harman/kardon را تأسیس کردند.

در سال ۱۹۵۰، بنیان‌گذاران شرکت، سیدنی هارمن و برنارد کاردن، با ترکیب کردن یک تیوتر و یک آمپلی‌فایر، گیرنده‌ای ساختند که برای همه افراد – حرفه‌ای و آماتور- قابل‌استفاده بود.
در هزاره سوم هارمن کاردن اولین شرکتی بود که پورت‌های ورودی و خروجی را در دستگاه‌های صوتی بارنگ‌های مشخص تعریف کرد. در آن زمان، این شرکت، پیشتاز در طراحی سیستم‌های صوتی استریو وکاست پلیر بود و کنترلی که به‌صورت خودکار یک سیستم سینمای خانگی را تنظیم کند را طراحی کرد. هم‌اکنون هر چیزی که شما از سیستم صوتی خود می‌خواهید، هارمن کاردنآن را به راحت‌ترین شکل در اختیار شما قرار می‌دهد.

هارمن کاردن به علم متعهد است و از آخرین دستاوردهای تکنولوژی در محصولات خود استفاده می‌کند. این شرکت هم‌اکنون درزمینهٔ تولید سیستم‌های صوتی خانگی، شخصی و کامپیوتر فعالیت می‌کند و محصولات پُر فروشی درزمینهٔ کامپیوتر و Speaker Docks(پایگاه صوتی (IPad را تولید می‌کند و محصولاتی با طراحی فوق‌العاده را برای دوستداران موسیقی می‌سازد و سهم بزرگی در بازار سیستم‌های صوتی حرفه‌ای به خود اختصاص داده است. هم‌اکنون اسپیکر زیبای SoundSticks در موزه هنرهای مُدرن نیویورک به‌صورت دائمی به نمایش گذاشته‌شده است.
تمام محصولات این شرکت با دستگاه‌های ساخت شرکت اپل کاملاً سازگارند.
چندی پیش رئیس شرکت عظیم هارمن کاردون در بیمارستان جرج واشنگتن در سن ۹۲ سالگی درگذشت.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط